Perhatian! Sila gunakan 'Google Chrome' untuk Resolusi Blog yang lebih berkualiti!

Thursday 3 May 2012

SEJARAH KINI TERCIPTA...



Bulan April mungkin boleh dikatakan sebagai bulan kejayaan KVDLM. Selepas pasukan sofbol perempaun KVDLM menjuarai pertandingan Sofbal Kejohanan Antara Teknik Zon Negeri Sembilan Melaka 2012, kini pasukan Ragbi KVDLM pula mengikut langkah pasukan sofbal ke peringkat kebangsaan setelah menjuarai pertandingan yang sama di SMV Ampangan pada 30 April 2012 (Isnin) baru-baru ini.

 Pada pertandingan tersebut pasukan KVDLM telah menghantar satu pasukan ragbi yang terdiri daripada 15 orang pelajar. Jurulatih pasukan ini ialah En Adam bin Ismail iaitu guru dari SMV (ERT) Dato' Undang Hj Muhammad Sharif, dan En Firdaus yang merupakan Tukang Masak Kantin JPNS. Pasukan ini telah diuruskan oleh Cikgu Hasrul bin Salamat dan Cikgu Lio Sow Yoong.

 Pada pertandingan akhir pasukan Ragbi KVDLM telah bertemu dengan pasukan Ragbi tuan rumah iaitu SMV Ampangan, KVDLM telah memenangi dengan mata 12 berbalas 7. Kemenangan ini merupakan satu sejarah bagi pasukan Ragbi KVDLM kerana merupakan julung kalinya menjadi juara selepas 3 tahun penubuhan pasukan ragbi di sekolah ini.

Kemenangan yang diraih telah membawa pasukan ragbi ke peringkat yang lebih tinggi iaitu peringkat Kebangsaan yang bakal dianjurkan bertempat di Balik Pulau, Pulau Pinang pada 23 Mei 2012 hingga 26 Mei 2012. Selaku pengurus pasukan En Hasrul berharap ini merupakan titik bermulanya untuk pasukan ragbi KVDLM melonjakkan lagi nama Kelab Ragbi di persada arena sukan Negeri.










No comments: