Perhatian! Sila gunakan 'Google Chrome' untuk Resolusi Blog yang lebih berkualiti!

Thursday 3 May 2012

SOFTBALL JOHAN KAT 2012


Pada 21 April 2012, pasukan softball Kolej Vokasional Dato' Lela Maharaja telah terpilih ke Kejohanan Antara Teknik (KAT) yang berlangsung di Sekolah Menengah Teknik Jasin, Melaka. Kolej yang tercinta telah menghantar seramai 10 orang pemain bagi menggalas cabaran emas untuk dibawa pulang. Pasukan softball ini telah diketuai oleh En Azizul Ezan dan En Azizul Aziz selaku jurulatih, manakala En Azzri Kimun dan Pn Yusniza pula bertindak sebagai pengurus pasukan yang berwibawa.

Dalam cabaran kumpulan pasukan softball kolej telah menewaskan SMV Kuala Klawang, namun tumpas kepada pasukan SMV Melaka Tengah. Walau bagaimanapun, ditakdirkan bahawa kolej kita telah berjaya melayakkan diri ke peringkat separuh akhir menewaskan SMT Tuanku Jaafar dengan mata 6 berbalas 5. Kemenagan ini sekaligus membawa pasukan softball KVDLM ke peringkat akhir untuk kejohanan KAT. Diperingkat akhir dengan dorongan motivasi dan semangat para pemain pasukan softbal KVDLM berjaya menewaskan SMV Melaka Tengah dengan mata 14 berbalas 11.

Kecemerlangan yang ditunjukkan pasukan softball KVDLM telah membawa mereka ke peringkat yang lebih tinggi iaitu Kejohanan Antara Teknik Peringkat Kebangsaan. Pertandingan ini akan berlangsung di Balik Pulau, Pulau Pinang, pada 22 Mei 2012.  Penyertaan pasukan KVDLM ke kejohanan peringkat kebangsaan merupakan penyertaan untuk tahun ke 2 bertutut-turut.Diharapkan kejayaan pasukan sofbol mebangkitkan semangat untuk berjaya untuk pelajar-pelajar lain dalam setiaap pertangdingan yang diceburi. Akhir kata, diharapkan pasukan ini akan mencetuskan inspirasi untuk meraih lebih banyak emas di peringkat Kebangsaan. 













No comments: