Perhatian! Sila gunakan 'Google Chrome' untuk Resolusi Blog yang lebih berkualiti!

Thursday 24 March 2011

SPM 2010

Keputusan SPM 2010 diumumkan semalam. Seperti mana dimaklumkan dalam post terdahulu Tuan Pengetua balik dari mengambil keputusan DI PPD Rembau sekitar jam 11.30 pagi. Sementara itu para pelajar telah dibenarkan masuk ke kawasan sekolah mulai jam 11.00 pagi untuk menyelesaikan urusan dengan sekolah yang masih tertunggak.
Tepat jam 12.30 tgh Pengetua dan guru-guru yang lain memasuki Dewan Sekolah untuk Majlis Pengumuman Rasmi Keputusan SPM 2010. Turut diumumkan ialah nama pelajar yang mendapat keputusan yang cemerlang. Pelajar terbaikdari aliran teknik mendapat 9A manakala pelajar terbaik dari aliran vokasional mendapat 8A. Nama dan senarai lengkap pelajar yang cemerlang akan disiarkan dalam posting yang akan datang.
SMT DLM telah berjaya mengekalkan kelulusan 100% lulus dalam Bahasa Malayisa. Namun begitu, gred purata telah menurun dari 4.70 ke 4.73 . Tahun 2010 adalah tahun terakhir bagi mata pelajaran Pengajian Kejuruteraan Awam, Mekanikal dan Elektrik. Tahun ini juga adalah kali terakhir bagi sukatan lama untuk mata pelajaran pertanian. Mulai SPM 2011 sukatan baru MPAV (mata pelajaran aliran vokasional) digunakan.
Diharap semua warga SMT DLM akan berusaha bersungguh-sungguh melonjakkan keputusan SPM ke tahap yang lebih cemerlang lagi.

3 comments:

Manusia said...
This comment has been removed by the author.
Manusia said...
This comment has been removed by the author.
Manusia said...

Sape punya kije ni